DRUKUJ
2017-12-27

Dostęp do informacji publicznych niedostępnych w
BIP

 

 

Udostępnianie  informacji publicznych następuje zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1764), zwanej dalej „Ustawą”.

Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w „Ustawie”.

Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP jest udostępniana na wniosek.

 

Wymagane dokumenty:

 

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej (wzór wniosku w załączniku)

 

Sposób złożenia wniosku:

 

        - osobiście w sekretariacie szkoły (pokój 4)

        - pocztą tradycyjną na adres szkoły (ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 14, 09-100 Płońsk)

        - pocztą elektroniczną na adres zsznr2pl@pro.onet.pl

 

Termin załatwienia sprawy:

 

Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej.

 

Koszty udostępnienia informacji

 

Co do zasady dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny. Jeżeli szkoła realizując wniosek ma ponieść dodatkowe koszty związane z udostępnieniem informacji publicznej w sposób wskazany we wniosku lub z koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, może od wnioskodawcy pobrać opłatę odpowiadającą wysokości tych kosztów.

Zasady i wysokość pobieranych opłat określa Zarządzenie Nr 6/2019 Dyrektora Zespołu Szkół nr 2 w Płońsku z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie pobierania opłat za udostępnianie dokumentów w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej.

 

Tryb odwoławczy

 

W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej wnioskodawcy przysługuje odwołanie. Odwołanie od decyzji rozpatruje się w ciągu 14 dni.